דף הבית » מאמרי אסתטיקה » סוגי חומצה היאלורונית – כל המידע על איך משיגים תוצאה מדהימה

סוגי חומצה היאלורונית – כל המידע על איך משיגים תוצאה מדהימה

סוגי חומצה היאלורונית - המדריך המפורט

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

חומצה היאלורונית הוא חומרי מילוי שזכה למעמד גבוה בעולם בזכות כל היתרונות שלו. רמת הפופולריות שלו רק הולכת וגדלה מדי שנה, עם יותר נשים וגברים שעוברים טיפולים אסתטיים העושים שימוש בחומר ייחודי וחדשני זה. בשל הביקוש הגבוה לטיפולים בחומר המילוי הפופולרי, חברות רבות ראו את הצורך והשיקו סוגים שונים של החומר, כאשר לכל סוג פעולה שונה מעט. סוגי חומצה היאלורונית מאפשרים להתאים את הרכב החומר המיטבי לכל מטופלת או מטופל, עם רמות קשיחות וגמישות שונות, או בשילוב חומרים אחרים.

אז איך זה עובד? אילו סוגי חומצה היאלורונית קיימים היום ומה ההבדל ביניהם? כיצד נדע שבחרנו בסוג המתאים ביותר? כל התשובות לשאלות שלכם כבר כאן.

מהי הזרקת חומצת היאלורונית וכיצד פועלת לעורך?

הזרקת חומצת היאלורונית היא טיפול קוסמטי פופולרי שכולל זריקה של חומצת היאלורונית, חומר טבעי הנמצא בגוף, לעור כדי לשחזר נפח, לחות ומראה צעיר. חומצת היאלורונית היא מולקולה ג’ל-כמו ששוחזרה מרקם עור השומרת על לחות וגמישות. אך עם ההתזקקות, ההפקה הטבעית של חומצת היאלורונית יורדת, ומכאן עור יבש, קמטים קטנים וקמטים.

תהליך ההזרקה כולל שימוש במחטות דקות להכנסת הג’ל של חומצת היאלורונית לאזורים הממורכזים של העור. הג’ל ממלא את החללים בין תאי העור ביעילות ומחטיף את העור, מה שמפחית את מראה הקמטים והקווים. כמו כן, הוא מושך ומשמר לחות, מספק תחושת לחות חיונית לעור.

אחת מתכונותיה המרשימות של חומצת היאלורונית היא יכולתה להחזיק עד 1000 פעמים את משקלה במים, והיא מוצקת מספר יתרונות בתחום זה. כאשר מזרימים את חומצת היאלורונית לעור, היא ממלאת את הקמטים וגם מעוררת את ייצור הקולגן, שקריטי לשמירה על מבנה העור ועל גמישותו.

הזרקת חומצת היאלורונית היא גמישה וניתנת לשימוש בטיפול במגוון אזורים בפנים, כולל הלחיים, השפתיים, הסנטר ותחת העיניים. אפשר גם להשתמש בה בחלקים אחרים של הגוף, כמו הידיים, לשחזר נפח וחלקות.

חווי את תוצאות טבעיות של הזרקות חומצת היאלורונית.
אישה מקבלת הזרקת חומצת היאלורונית.

הטיפול נמוך טובה בדרך כלל ורבים מדווחים על כאב מינימלי במהלך תהליך ההזרקה. תוצאות הזרקת חומצת היאלורונית חיוביות וזורמות, עם העור מראה יותר חוטף וחלק ישירות לאחר הטיפול. יחד עם זאת, ייתכן שתחילה תיהיו רואים את התוצאות המלאות מעט מאוחר יותר, בזמן שחומצת היאלורונית נספיגה על העור ומושכת לעצמה לחות.

יתרון נוסף של הזרקת חומצת היאלורונית הוא שהיא לא יציבה ואינה קבועה. הגוף מדמה את חומצת היאלורונית במהלך זמן ולכן תוצאות הטיפול כמה בין 6 חודשים לשנה, בהתאם למטבוליזם האישי של הפרט ולסוג החומצה היאלורונית שנמצאת בשימוש.

מאחר שחומצת היאלורונית היא חומר טבעי שנמצא בגוף, יתרון הטיפול הוא כי קיים סיכון מינימלי לתגובות אלרגיות. עם זאת, חשוב להתייעץ עם ספק בריאות מוסמך לפני ביצוע הטיפול על מנת לוודא שהוא מתאים לצרכים ולהיסטוריה הרפואית האישית.

לסיכום, הזרקת חומצת היאלורונית היא טיפול קוסמטי בטוח ויעיל להמרצת המראה והגישה של העור. בשיקום הנפח והלחות, ניתן להפחית קמטים וקווים, מה שנותן לעור מראה צעיר וחיוני.

איך סוגי חומצה היאלורונית משפיעים על העור?

ניתן להשתמש בהזרקת חומצה היאלורונית גם כדי לתקן אסימטריה ולשפר את סימטריית הפנים, ולספק מראה אסתטי יותר.
ניתן להשתמש בהזרקת חומצה היאלורונית גם כדי לתקן אסימטריה ולשפר את סימטריית הפנים, ולספק מראה אסתטי יותר.

חומצה היאלורונית הוא חומר חיוני וחשוב ביותר לשמירה על הלחות והגמישות הטבעיות של עור הפנים שלנו. זהו חומר השייך לקבוצה של חומרים בתחום הרפואה האסתטית הנקראים חומרי מילוי, ומטרתו להעניק נפח לאזורים שונים בפנים. בגוף האדם, חומצה היאלורונית הוא חומר המצוי באופן טבעי בגוף, בערך 15 גרם אשר מרוכזים בעור ובאזורים כמו המפרקים ונוזל העיניים. הוא פועל בתאים בתור חומר בולם זעזועים ומעניק לחות. עם השנים והתבגרות העור שלנו, הריכוז הטבעי של חומצה היאלורונית בגוף יורד בהדרגה והעור מקבל מראה מבוגר ולא חינני. חומר המילוי עובד כמו בוסטר כשהוא מוזרק לעור ומעניק לו את הנפחים שאבדו לו. החומר יכול לטשטש ולהחליק קמטים ולעצב מחדש אזורים בפנים שרוצים לשפר.

מהם סוגי חומצה היאלורונית פופולריים בעולם?

חומצת היאלורונית הפכה לחומר מבוקר בתעשיית הטיפוח והקוסמטיקה, וכמה סוגי חומצת היאלורונית משמשים ברחבי העולם. הסוגים הנפוצים ביותר של חומצת היאלורונית שמשתמשים במילויים דרמליים ובמוצרי טיפוח הם חומצת היאלורונית צמיגה ולא צמיגה.

ההזרקות מורכבות מחומר דמוי ג'ל המחקה את החומצה ההיאלורונית של הגוף עצמו, המופיעה באופן טבעי בעור ועוזרת לשמור על הלחות.
ההזרקות מורכבות מחומר דמוי ג’ל המחקה את החומצה ההיאלורונית של הגוף עצמו, המופיעה באופן טבעי בעור ועוזרת לשמור על הלחות.

חומצת היאלורונית צמיגה

חומצת היאלורונית צמיגה היא גרסה משודרגת של חומצת היאלורונית שעברה תהליך שנקרא צמיגה. התהליך כולל חיבור מולקולות חומצת היאלורונית יחד עם תוסף צמיגה, ומייצר ג’ל יותר יציב וקיים יותר. חומצת היאלורונית צמיגה משמשת במילויים דרמליים כדי להוסיף נפח, מלאות וחלקות לעור, ומפחיתה בצורך את מראה הקמטים והקווים הדקים. התוצאות מהמילויים עם חומצת היאלורונית צמיגה יכולות להחזיק באופן כללי בין ששה חודשים לשנתיים, בהתאם למוצר ספציפי ולמטבוליזם האישי של הפרט.

חומצת היאלורונית לא צמיגה

 חומצת היאלורונית לא צמיגה, או גם נקראת חומצת היאלורונית לינארית או טבעית, היא הצורה הטהורה והטבעית של המולקולה. היא אינה מודפסת או מצמיגה ולעתים קרובות משמשת במוצרי טיפוח כמו סרומים ולחות. חומצת היאלורונית לא צמיגה יעילה במשיכת ושמירת לחות בעור, מספקת לחות עמוקה ומשפרת את גמישות העור. יחד עם זאת, השפעתה של חומצת היאלורונית לא צמיגה היא זמנית ויכולה להחזיק בערך 24-48 שעות. שימוש רציף במוצרי טיפוח הכוללים חומצת היאלורונית לא צמיגה יכול להביא לשיפור רב וארוך טווח בהודאת העור ובמראה הכולל.

היאלורוניתתכונותיישוםמשך התוצאות
חומצת היאלורונית צמיגהמודפסת, מצוידת בצמיגים ליציבות והחזר יותר ארוךמילויים דרמליים לנפח ולחלקות6 חודשים עד 2 שנים
חומצת היאלורונית לא צמיגהטהורה וטבעית, ללא שינויים או צמיגהמוצרי טיפוח להודאת ולגמישות העורעד 24-48 שעות (שימוש רציף מספק תועלת ארוכת טווח)

הטבלה המשווה זו מציינת את שני סוגי חומצת היאלורונית הפופולריים בעולם: חומצת היאלורונית צמיגה וחומצת היאלורונית לא צמיגה. חומצת היאלורונית צמיגה מתאימה למילויים דרמליים ומציעה תוצאות נותרות, בעוד חומצת היאלורונית לא צמיגה משמשת תכונות נוספות למוצרי טיפוח להודאת העור. הטבלה מספקת לקוראים מבט ברור על התכונות, היישומים והמשך התוצאות לכל סוג חומצת היאלורונית.

פופולריותה של חומצת היאלורונית היא בזכות הגמישות, היעילות והתאמתה הטבעית לגוף האנושי. בין שימוש במילויים דרמליים ובמוצרי טיפוח, חומצת היאלורונית מציעה פתרון בטוח ואמין להשגת עור חלק, צעיר ומלא זוהר.

לכמה זמן מחזיקה התוצאה של הזרקת סוגי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית בלחיים
אישה יפה מסתכלת על המצלמה ומחייכת בזמן שהרופא עושה זריקה לפנים שלה, מבודדת על לבן

תווי הפנים משתנים כל הזמן משנה לשנה, העור הופך דק יותר והנפח לדליל יותר, השומן שוקע מטה בגלל כוח הכבידה ונוצרים שקעים בפנים. כל אלו מביאים למראה מבוגר ועייף יותר. הזרקות ממוקדות של סוגי חומצה היאלורונית שונים מתמקדים באזורים הבעייתיים ומטפלים בהם לקבלה של מראה צעיר ורענן יותר. ההשפעה של הזרקות של חומצה היאלורונית מחזיקה מעמד בין חצי שנה לשנה וחצי או שנתיים, כאשר כמות הזמן המדויקת תלויה בגורמים שונים. הסיבות להאצה במהירות בה החומצה מתפוגגת בעור נעוצות בעיקר בגורמים כמו גנטיקה והרגלי חיים, וכמובן גם באזור בו התבצע הטיפול. באזורים בפנים בהם קיימת תנועה יותר מרובה החומצה ההיאלורונית מתפרקת מהר יותר ומחזיקה מעמד פחות זמן. לעומת זאת, באזורים אשר זזים פחות כמו למשל עצמות הלחיים או שקעי העיניים, החומצה ההיאלורונית יכולה להחזיק מעמד בעור אפילו עד כשנתיים.

כל הדברים נחשבים

חומצה היאלורונית הוא חומר מילוי ייחודי המשמש במטרה לעצב אזורים שונים בפנים ולהעניק נפח במקומות בהם הוא חסר. החומר נספג ונטמע בשכבות העמוקות של העור באופן מיטבי, עם השפעה זמנית ארוכה יחסית של בין 6-24 חודשים. החומר פועל באופן מידי ומקנה לפנים מראה צעיר וזוהר. כדי להתאים לכל אזור בפנים את הטיפול האידאלי עבורו, היום קיימים סוגי חומצה היאלורונית שונים בהם נעשה שימוש במסגרת הטיפולים האסתטיים. לכל סוג יש רמות שונות של גמישות וקשיחות והוא מתאים לחלקים שונים בפנים. כאשר מקפידים על שגרת הטיפוח של הפנים הכוללת טיפולים אסתטיים תקופתיים עם הזרקות של סוגי חומצה היאלורונית שונים, אפשר ליהנות ממראה רענן, צעיר וטבעי בכל מצב.

שאלות נפוצות:

כאשר אתם בוחרים בסוגי חומצה היאלורונית להזרקה, קחו בחשבון גורמים כמו סוג העור, אזור הטיפול הרצוי, הציפיות שלכם, התוצאות האפשריות ורמת המומחיות של הרופא המטפל. הזרקות של חומצה היאלורונית מתאימות בדרך כלל לאנשים המעוניינים לטפל בסימני הזדקנות ולשפר את המראה הכללי של הפנים שלהם. התייעצו עם רופא מומחה לקבלת החלטה מתאימה. 

כן, קיימים סוגים שונים של חומרי מילוי מסוג חומצה היאלורונית, כאשר כל אחד מהם מיועד למטרות ספציפיות ובעלי מאפיינים ייחודיים. חומרים למילוי לקמטים עדינים, קמטים עמוקים, הגדלת השפתיים, שיקום נפחים בפנים ועוד מגוון סוגים.

אורך החיים של הזרקות חומצה היאלורונית משתנה בהתאם לסוג חומר המילוי בו נעשה שימוש, אזור הטיפול וגורמים נוספים. בדרך כלל, התוצאות יכולות יחזיקו בין מספר חודשים ועד למעלה משנה, אך טיפולי טאץ’-אפ מומלצים כדי לשמור על תוצאות מיטביות.

בהחלט! אתם יכולים להתאים אישית זריקות החומצה ההיאלורונית שלכם. בפגישת הייעוץ שלכם עם רופא מומחה, תוכלו לדון במטרות ובציפיות שלכם כדי לקבוע את הסוג והכמות המתאימים ביותר עבורכם.

כן, יתרון עצום של חומרי מילוי מסוג חומצה היאלורונית הוא שניתן להפוך את ההשפעה שלהם באמצעות אנזים הנקרא היאלורונידאז. המסת החומצה מתבצעת במידה ואינכם מרוצים מהתוצאה או חווים סיבוכים כלשהם.

חשוב מאוד לבחור באיש מקצוע מיומן ומנוסה המתמחה ברפואה אסתטית, ולעבור את ההליך במרפאה מוסמכת בלבד. חפשו אחר ביקורות חיוביות ותמונות לפני ואחרי כדי להבטיח שאתם נמצאים בידיים טובות.

כן, ניתן לשלב הזרקות חומצה היאלורונית עם טיפולים אחרים כמו בוטוקס, לייזר או פילינג כימי לפנים כדי לשפר את התוצאות ולקבל אפקט מרשים של פנים צעירות ורעננות. צוות המרפאה המקצועי יכול להדריך אתכם לגבי השילוב הטוב ביותר עבור התוצאה שאתם רוצים. כמו כן, לפני ההליך, חשוב להודיע לרופא המומחה שלכם על כל אלרגיות, מצבים רפואיים או תרופות שאתם נוטלים כעת.

כדי להאריך את ההשפעות של הזרקת סוגי חומצה היאלורונית, יש לפעול לפי ההוראות של הרופא המומחה שלכם, להקפיד על שגרת טיפוח בריאה, ולהגן על העור מפני חשיפה מוגזמת לשמש.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים