חומצה היאלורונית – כל מה שחשוב להכיר

הכל על חומצה היאלורונית

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

חומצה היאלורונית - כל המידע

מידע חשוב

תחום הרפואה האסתטית חווה התקדמות משמעותית בשנים האחרונות. כאשר זה נוגע לטיפולים אסתטיים באזור הפנים, אין ספק שמדובר בנושא רגיש בהחלט. הפנים שלנו הן כרטיס הביקור שלנו בחיים והמראה שלהן משפיע על התפיסה שלנו כלפי עצמנו ותפיסתם של אחרים כלפינו. עם השנים עור הפנים מאבד מהגמישות שלו ואזורים שונים בפנים חווים ירידה משמעותית בנפח השומן. עם הזמן מתקבל מראה מבוגר ועייף יותר המזוהה עם קמטים מתחת לעיניים, בצדי הפה ובלחיים. השפתיים הופכות דקות יותר ונוצרים קמטים גם מעל השפה. היום אפשר לתקן את כל התסמינים הללו ועוד מצבים רבים אחרים באמצעות חומר ייחודי – חומצה היאלורונית. החומר הוא חלק מקבוצה של חומרים בהם נעשה שימוש בתחום הרפואה האסתטית במטרה למלא נפחים באזורים שונים בפנים, לפסל ולעצב את הפנים מחדש ולהחליק קמטים וקמטוטים.

במידה ואתם מתעניינים בטיפולי הזרקות של חומצה היאלורונית, כדאי שתישארו אתנו כי ריכזנו עבורכם כאן את כל מה שצריך לדעת על חומר המילוי הייחודי והפופולרי הזה.

מה זה חומצה היאלורונית וממה החומר מורכב?

עובדה חשוב שאנשים רבים לא יודעים, היא שחומצה היאלורונית היא מרכיב המצוי באופן טבעי בגוף האדם. החומר מורכב משרשראות של סוכר ונמצא בין תאי הרקמות בגוף ובעיקר בעור שלנו. ככל שהשנים עוברות וסימני הגיל מטביעים את חותמם, הריכוז של החומצה ההיאלורונית ברקמות העור פוחת בהדרגה. לקראת גיל 50, אנחנו נותרים עם פחות מחצי מהכמות שלה בעור, ובגילאי 60+ היא כבר נעלמת כליל. בעקבות כך, עור הפנים נראה מבוגר, חסר חיוניות ורוויי בקמטים וקמטוטים. המטרה העיקרית של חומצה היאלורונית היא להפוך את תהליך התבגרות העור ולסייע לו לשמור על הרכיב החשוב הזה. היא פועלת בתור מעין “בוסטר” המעניק לעור את המראה הצעיר והרענן שלו.

כדאי לדעת כי למרות שחומצה היאלורונית מיוצרת באופן טבעי בגוף שלנו, סוג החומצה המוזרקת בטיפולים אינה זהה בדיוק לזו המצויה בגופנו. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבמידה ונשתמש בחומר בצורתו הטבעית הוא יתפרק במהרה בתוך הגוף ולא יצליח להעניק תוצאות ארוכות טווח. לכן, החומר עובר תהליכים כימיים שונים במעבדה אשר מקשים על הפירוק שלו בגוף ומאריכים את ההשפעה שלו. בזכות העיבוד שלו, החומר יכול להישאר בעור שלנו למשך זמן רב הרבה יותר ולשמר את האפקט המרשים שלו.

כמו כן, מעבר לטיפול בקמטים, חומצה היאלורונית נחשב לטיפול האידאלי ביותר למילוי נפחים בעור. בעזרת חומר המילוי הייחודי והחדשני הזה, אפשר לעצב ולפסל מחדש חלקים שונים בפנים. הוא משמשת בעיקר למילוי של שפתיים, פיסול האף, מילוי שקעי עיניים, הדגשת קו לסת ועוד מגוון טיפולים אחרים עליהם נרחיב כאן בהמשך.

מה הופך חומצה היאלורונית לפתרון כה יעיל?

בשנת 1934, קארל מאייר ועמיתו ג’ון פאלמר היו החוקרים הראשונים שגילו ובודדו את החומר ממקורות מן החי. לאחר שאושר על ידי ה-FDA אחרי כמה עשורים ויצא לשימוש מסחרי ברחבי העולם, חומצה היאלורונית חווה שינויים רבים. היום החומר מיוצר במעבדה והוא נחשב לטבעוני ובכך גם לא מעורר תגובה אלרגית או תסמינים שליליים לאחר ההזרקה שלו. אחת הסיבות המרכזיות לפופולריות ההולכת וגוברת של חומר המילוי החדשני הזה, היא העובדה שהיום הוא נחשב לבטוח לחלוטין לשימוש. חומצה היאלורונית מצויה בגופנו באופן טבעי ובכך הסיכוי לפיתוח אלרגיות או תסמינים אחרים הוא כמעט אפסי. אפשר להשתמש בחומר במגוון טיפולים והוא מאפשר פיסול ועיצוב מחדש של הפנים לקבלת מראה אסתטי, צעיר ואטרקטיבי.

בזכות היתרונות הרבים של חומר המילוי למצבים שונים כמו יובש בעור, הזדקנות, כתמי אקנה ותיקון פגמים אסתטיים; אין זה פלא שהזרקות של חומצה היאלורונית הפכו לאופציה כל כך פופולרית ואהובה בקרב אנשים רבים בכל העולם. חומצה היאלורונית אוגרת לחות ומושכת מים לתוך העור, בכך היא שומרת על רמות הלחות שלו למשך זמן רב.

אילו טיפולים בחומצה היאלורונית פופולריים היום?

לחומר המילוי הייחודי הזה קיימים שימושים רבים בתחום הרפואה האסתטית. מעבר למילוי של קמטים וקמטוטים, הוא מאפשר גם לפסל ולעצב את הפנים מחדש. חומצה היאלורונית ידועה ביכולת הנהדרת שלה לספוח הרבה מים ובכך היא שומרת על רמת לחות גבוהה של העור. היא מאפשרת לעור לקבל את המרקם הצמיגי והאלסטי שהיה לו בעבר ומעניקה לו נפח וגמישות. כמו כן, החומצה גם מאיצה את תהליך חידוש התאים ובכך מעודדת ריפוי ממוקד של העור ומשפרת את המרקם שלו.

היום קיימים מגוון שימושים לחומצה היאלורונית על גבי מנעד רחב של טיפולים אסתטיים. נדבר על הפופולריים ביותר:

פיסול האף בחומצה היאלורונית

האף שלנו ממוקם במרכז הפנים וככזה הוא מושך אליו לא מעט תשומת לב. אנשים רבים סובלים ממצבים של אף לא סימטרי, רחב מדיי או נשרי. מצבים אלו היו ניתנים לתיקון בעבר רק באמצעות ניתוח אף, הליך כירורגי אשר עלול להיות כרוך בסיבוכים, תקופת החלמה ארוכה ופנים נפוחות מלאות בשטפי דם. אנשים חיפשו אלטרנטיבה אחרת לירידה תחת סכין המנתחים, ותחום הרפואה האסתטית המתקדם עלה בפתרון חדשני ויעיל במיוחד. בשנת 2006 הוצג לראשונה הרעיון של פיסול אף ללא ניתוח בהזרקה של חומצה היאלורונית. ההליך עושה שימוש בחומר המילוי הייחודי הזה בעיקר בגלל קלות העבודה אתו ויכולת העיצוב המרשימה שלו, כמו גם העובדה שהוא בטוח לשימוש, בעיקר באזור כה עדין. בעזרת חומצה היאלורונית ניתן לעצב ולפסל מחדש את האף, לשנות את צורתו וגודלו ולהעניק לפנים מראה אסתטי ללא הצורך בפעולה כירורגית.

הדגשת קו לסת וסנטר

אחד הטיפולים הפופולריים העושים שימוש בחומצה היאלורונית הוא הדגשת קו לסת וסנטר. הטיפול הייחודי מאפשר לקבל תוצאות מרשימות במיוחד בהליך פשוט. הוא נחשב לאידאלי בעיקר עבור אנשים בעלי סנטר שמוט, סנטר כפול או קו לסת לא מוגדר – אלמנטים אשר מקנים מראה לא אסתטי. פיסול ועיצוב קו לסת בחומצה היאלורונית הוא פתרון מיטבי המהווה תחלופה נהדרת לניתוח. עם כן כדאי לזכור כי מצבים שונים עלולים לדרוש התערבות כירורגית, אך לרוב הם יהיו קיצוניים ביותר. ברוב המקרים, אפשר לפסל קו לסת ולהדגיש את הסנטר בעזרת חומר המילוי החדשני הזה בלבד. 

עיבוי ועיצוב שפתיים

אפשר להגיד שזהו השימוש הפופולרי ביותר לחומר המילוי האהוב, עם שווי שוק של כ-3.4 מיליארד נכון לסוף שנות העשרה של המאה הנוכחית. מפורסמים בעולם ובארץ עוברים טיפולי הזרקות חומצה היאלורונית לעיבוי שפתיים ומדברים על הטיפול בגלוי, ביניהם מירי בוהדנה, היילי ביבר, אנג’לינה ג’ולי, מדונה ועוד רבים אחרים.

לשפתיים שלנו תפקיד מפתח בתחושתנו הפנימית ומראה הפנים הכללי שלנו. בשל העובדה שהן זזות כשאנחנו מדברים או עושים פעולות שונות, הן מושכות אליהן תשומת לב רבה. הדבר נכון בעיקר עבור נשים אך גם בקרב גברים – לשפתיים השפעה עמוקה על המיניות והביטחון העצמי שלנו. אנשים רבים לא בורכו בשפתיים שופעות ונולדו עם שפתיים דקות או חסרות צורה מוגדרת. כמו כן, עם הגיל העור שלנו מאבד מהנפח שלו ומשפיע גם על השפתיים, הן הופכות דקות יותר ככל שהשנים עוברות. כטיפול ממוקד לתופעה ובמטרה להעניק להן נפח, טיפולי הזרקות חומצה היאלורונית לעיבוי ועיצוב שפתיים מעניקים את הפתרון האולטימטיבי.

מילוי שקעי עיניים

שקעי העיניים לרוב יהיו הסימן הראשון להזדקנות ומופיעים כבר בגילאים מוקדמים יחסית. התרוקנות הרקמה מתחת לעיניים מתרחשת ממגוון סיבות כמו שינויים בשרירי הפנים, מבנה העצמות, ירידה במשקל, ושינויים פיזיולוגיים במרזב הדמעות. השקעים מתחת לעיניים יוצרים מראה עייף ולא אסתטי אשר במקרים מסוימים עלול להוסיף שנים לגיל שלכם. אחת השיטות היעילות ביותר לטיפול ממוקד בשקעי עיניים היא באמצעות הזרקות חומצה היאלורונית. החומר ממלא את השקעים, משפר את מראה עצמות הלחיים ומרקם העור ומעניק מראה צעיר ורענן. אנשים רבים אשר עברו את הטיפול הייחודי הזה מעידים על כך שהשפעתו מחזיקה מעמד עד שנה וחצי ולפעמים יותר, עם תוצאות מרשימות. עכשיו אפשר לשים סוף למראה העייף עם הליך אסתטי מתקדם, מדויק וממוקד המטפל בתופעה באופן היעיל ביותר, ללא כאב ועם מינימום תופעות לוואי.

טשטוש והפחתת קמטים

אחד השימושים הנרחבים ביותר לחומצה היאלורונית הוא טשטוש והפחתה של קמטים אשר מקורם לא בשרירי ההבעה בפנים. כאשר מדובר בקמטים מסוג זה המצויים בעיקר בשליש העליון של הפנים, הפתרון המיטבי יהיה דווקא בוטוקס. במקרים בהם יש צורך למלא קמטים וקמטוטים בחלק התחתון של הפנים כמו מתחת לעיניים, מסביב לפה, מעל השפתיים, בסנטר ובלחיים – נעשה שימוש בחומצה היאלורונית. חומר המילוי הייחודי מאפשר לשרירים להמשיך לפעול (בשונה מבוטוקס) ובשל כך השימוש שלו יהיה באזורים בהם נרצה למלא את הקמטים אך לשמר על פעולת השרירים הטבעית. מעבר למילוי הקמטים החומר הייחודי גם מחליק ומשפר את מרקם העור. הוא מעניק מראה צעיר ורענן בטיפול ייחודי של הזרקות ממוקדות לאזורים הספציפיים הדורשים טיפול. בעזרתו אפשר להפטר מהקמטים הגורמים למראה מבוגר ועייף וליהנות מעור חלק ונקי מקמטים.

טיפול בצלקות אקנה

במקרים קשים של פוסט אקנה, בהם צלקות האקנה עמוקות במיוחד, אפשר לבצע מילוי ממוקד של הצלקות בעזרת הזרקות של חומצה היאלורונית. הזרקה מדודה ומבוקרת של חומר המילוי ישירות לשכבת העור שמתחת לדרמיס מאפשרת טשטוש של הצלקות. כפי שכבר ציינו, החומצה ההיאלורונית הוא חומר ייחודי האוגר בתוכו מים. בזכות העובדה הזו, מתרחש בעור תהליך של עיבוי מחודש והצערה של העור. פני שטח הצלקות עולים כלפי מעלה והן מוחלקות באופן אידאלי תוך זמן קצר לאחר ההליך. התוצאות של הטיפול יעילות במיוחד ומחזיקות לתקופה של בין שנה ל-3 שנים בדרך כלל. היעילות של הטיפול יכולה להשתנות בהתאם לגיל המטופל או המטופלת וגורמים בריאותיים וגנטיים אחרים.

לסיכום

אחד החומרים הפופולריים ביותר בהם נעשה שימוש נרחב בתחום הרפואה האסתטית היום, הינו חומצה היאלורונית. חומר ייחודי זה נחשב לחומר מילוי, בשל האפקט שהוא מעניק. החומר מאפשר מילוי של קמטים וקמטוטים, פיסול אזורים פנים והענקת נפח למקומות בהם הוא חסר. קיימים היום מגוון טיפולים המבוססים על חומצה היאלורונית כמו עיבוי ועיצוב שפתיים, הדגשת קו לסת, מילוי שקעי עיניים, פיסול אף, שיפור מרקם העור וטשטוש קמטים בפנים ובצוואר. בשל העובדה שהחומר מצוי באופן טבעי בגוף האדם, הוא בעל רמת תאימות ביולוגית גבוהה ביותר ואינו מזוהה בתופעות לוואי או אלרגיות מיוחדות. הטיפול נחשב לבטוח לשימוש ומעניק תוצאות מרשימות במיוחד למשך כשנתיים.

במסגרת הטיפול

רופא מוסמך
100%
קליניקה חדשנית
100%
ציוד ואבזור טכנולוגי ברמה הכי גבוה שיש
100%
100% אחריות והתחייבות לביצועים
100%

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

המאמרים שלנו:

Botox: קבלו את המראה המחודש והביטחון החדש.

בוטוקס לפני ואחרי – לקחת את הזמן לאחור

כאשר מדובר בטיפולי בוטוקס, אין ספק שהתמונות של התוצאות לפני ואחרי ההזרקה מדברות בעד עצמן. ההבדל במראה הוא דרסטי ביותר ומשנה את המראה הכללי של הפנים באופן משמעותי. בוטוקס מאפשר להגיע לתוצאה מרשימה בהחלט בעלת מראה טבעי ולא מתאמץ, כאשר ההשפעה שלו נשמרת לתקופת זמן של כחצי שנה. לטיפולי בוטוקס לפני ואחרי ישנן הנחיות שכדאי להכיר, על מנת שתוכלו להגיע לאפקט הרצוי ולשמור על התוצאות של הטיפול לאורך זמן. מדובר בחומר חיצוני אשר מוזרק לשכבה התת עורית ולכן חשוב להתייחס לטיפול ככל הליך אסתטי אחר, כאשר יש להקפיד על הוראות הרופא המטפל שלכם ולעשות הכל על פיהן. תוצאות הטיפול יעניקו מראה אסתטי משופר ומשודרג בכמה רמות, ועל ידי הקפדה על כל ההנחיות אפשר לעבור את תקופת ההחלמה בקלות ועל הצד הטוב ביותר.

למאמר המלא
הזרקות מתחת לעיניים

הזרקות מתחת לעיניים למראה רענן וצעיר

החיפוש אחר מראה צעיר וחיוני לעיתים מוביל אותנו לחקור טיפולים קוסמטיים חדשניים שיכולים לשדרג את יופי הטבעי שלנו. הזרמות מתחת לעיניים התפתחו כפתרון מהפכני לטיפוח אזור העור העדין מסביב לעיניים, שבו סימני הזדקנות יכולים להיות הכי נגלים. הטכניקה הלא-כירורגית הזו מציעה דרך להשיג מראה צעיר ומרענן מבלי לצורך בניתוח כירורגי. בין שזה למזער את מראה העיגולים הכהים, להפחית את הנפיחות או להחליק קמטוטים דקים, הזרמות מתחת לעיניים נהנות מפופולריות גבוהה בשל יכולתן לשחזר נעימות צעירה למראה העיניים. בואו נשקוף על הפרטים של איך פרוצדורה זו פועלת ולמה היא הפכה לבחירה מבוקשת ביותר לאלו שמחפשים מראה צעיר ואנרגטי יותר.

למאמר המלא
לפני הטיפול בחומצה היאלורונית: הבחנה בקמטים דקים וקמטוטים.

חומצה היאלורונית לפני ואחרי – שיפור משמעותי

תחום האסתטיקה כל הזמן מחפש אחר פתרונות מתקדמים למצבים שונים. אחד החומרים היעילים ביותר אשר מאפשרים להעניק פתרונות למגוון מצבים הינו חומצה היאלורונית. מדובר בחומר ייחודי וחדשני השייך לקבוצה של חומרי מילוי. הוא משמש בעיקר למילוי של נפח בפנים, כאשר האזורים הפופולריים ביותר הם הקמטים הסטטיים (כמו באזור שקעי העיניים או הקמטים בצידי האף) וכמו כן גם אזורים בפנים אותם רוצים לפסל ולעצב. לטיפול החדשני תוצאות מרשימות ביותר, כאשר ההבדל בין טיפול חומצה היאלורונית לפני ואחרי הוא משמעותי, אך עדיין טבעי מאוד. על מנת שתוכלו לעבור את ההליך על הצד הטוב ביותר, קיימות כמה הנחיות לפני ואחרי הטיפול שכדאי להכיר.

למאמר המלא

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים