בוטוקס – כל מה שרציתם לדעת

הכל על הזרקות בוטוקס

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

בוטוקס - כל המידע

מידע חשוב

הפנים שלנו הן כרטיס הביקור שלנו בחיים. בטח לא פעם יצא לכם לשמוע את המשפט הזה והאמת היא, שאין נכון ממנו. הפנים שלנו מראות לאנשים את הרגשות והתחושות שלנו ומעידות על עצמינו לא מעט. עם חלוף השנים, עור הפנים, הצוואר והגוף מאבד מהאלסטיות שלו. ייצור של חלבונים האחראיים לגמישות העור כמו קולגן ואלסטין פוחת משמעותית ומתקבל מראה עייף ומבוגר יותר. הטכנולוגיה בתחום הרפואה האסתטית מציעה פתרון יעיל במיוחד לבעיית הקמטים והזדקנות העור – הלא הוא בוטוקס. החומר הייחודי הזה אהוב על ידי נשים וגברים רבים ונעשה בו שימוש נרחב במדינות רבות, בעיקר באירופה, ארה”ב וגם כמובן כאן בארץ. טיפול בוטוקס נחשב להליך הקוסמטי הפופולרי ביותר אי פעם עם קרוב ל-3 מיליון אנשים שעוברים אותו בכל שנה בעולם. אם אתם מתעניינים בטיפולים אסתטיים לקבלת מראה צעיר ונטול קמטים, כדאי שתכירו קצת יותר לעומק את החומר הנהדר הזה, המשמש גם בטיפולים רבים אחרים.

מה זה בוטוקס ומתי הוא הפך לפופולרי?

בוטוקס אושר על ידי ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) בשנת 1989, אך נעשה בו שימוש כבר בשנות ה-60 של המאה הקודמת, בתור טיפול בפזילה בעיניים. בשנות ה-90 הוא נכנס לשוק ועד מהרה הפך לחומר הפופולרי ביותר בתחום הרפואה האסתטית לטיפול בקמטים בפנים, בעיקר קמטי הבעה. הפנים שלנו מורכבות מריכוז גבוהה של שרירים קטנטנים ועדינים ובמהלך החיים השרירים האלו עושים אינספור תזוזות דומות. עם הזמן, במקומות בהם העור מתקפל בעקבות תנועת השרירים נוצרים קמטים וחריצים שהולכים ומעמיקים עם השנים. הקמטים הללו מכונים קמטי הבעה והם מרוכזים בעיקר בחלק העליון של הפנים באזורים כמו המצח, הקמט בין הגבות והחריצים בצדי העיניים.

שמו המדעי של בוטוקס הוא בוטולינום טוקסין. בוטולינום טוקסין הוא חלבון ייחודי המופק מהחיידק קלוסטרידיום בוטולינום. החומר עצמו נחשב למסוכן בכמויות גבוהות, אך כאשר הוא מדולל ומטוהר ונמצא בידיו של אנשי מקצוע מיומנים, הוא הופך לחומר בעל סגולות רפואיות מרהיבות. בוטולינום טוקסין חוסם את השחרור של האותות אשר גורמים לגירוי עצבי באזור מסוים בקוטר של 1 או 2 סנטימטר מסביב לאזור בו הוא מוזרק. השריר שלא מקבל את הגירוי, “משתתק” וחודל מלזוז. בכך אפשר למנוע את הופעת הקמטים והעומק שלהם ומתקבל מראה צעיר וחינני. השפעתו של החומר נשמרת לתקופה של כ-6 חודשים, לאחריה היא מתפוגגת, השרירים חוזרים לעבוד שוב ויש צורך לחזור על הטיפול בשביל לשמר את התוצאות המרשימות שלו.

מבחינה תרבותית, עלייתו של הבוטוקס הלכה יד ביד עם העלייה בכמות הסלבריטאים שבחרו לעבור את הטיפול ודיברו באופן גלוי על תוצאותיו וההתרשמות הרבה שלהם ממנו. בתחילת שנות ה-2000 טכניקות ההזרקה היו פחות עדינות וממוקדות משהן היום ולכן החומר היה מזוהה בזמנו בעיקר עם ארשת פנים “קפואה” ומצח מבריק. עם התקדמות הטכנולוגיה והקפיצה הענקית שלה בעיקר בתחום הרפואה האסתטית, היום אפשר לבצע הזרקות בוטוקס באופן מדויק אשר מתמקד בשרירים שרוצים לעצור את פעולתם מבלי לפגוע באזורים אחרים ובכך לשמר חלק מהבעות הפנים הטבעיות.

מהם השימושים העיקריים להזרקות בוטוקס?

מעבר להקפאתם של שרירים מסוימים בפנים ומניעת התזוזה שלהם לקבלת אפקט החלקת קמטים, לחומר הייחודי והפופולרי הזה קיימים עוד מגוון שימושים אחרים. הוא משמש כחומר ייעודי לטיפול במחלות שונות כמו עוויתות בפנים ובעפעפיים, פגיעה במתח השרירים, מצבים של פזילה, ספטיות בגפיים, הזעת יתר, מיגרנות, ועוד מצבים. 

ריכזנו עבורכם כמה מהשימושים הפופולריים ביותר של בוטוקס:

החלקת קמטי הבעה בפנים

אז כפי שציינו, השימוש הראשון והעיקרי של בוטוקס הוא עבור החלקה והעלמה של קמטי הבעה בפנים. החומר הייחודי הזה מאפשר לנטרל את פעולתם של השרירים האחראיים על הבעות הפנים שיוצרות קמטים ובכך מחליק את העור ומטשטש את הקמטים. אל דאגה, עדיין תוכלו להזיז את הפנים אחרי הטיפול – בוטוקס מוזרק לרוב רק בשליש העליון של הפנים ובכך כל שאר ההבעות הטבעיות שלכם נשמרות ללא פגע. החומר השני הפופולרי לטיפול בקמטים אחרי בוטוקס הוא חומצה היאלורונית, בו נעשה שימוש בחלקו התחתון של הפנים משום שהוא לא משתק את השרירים אלא רק ממלא נפחים. הזרקות של בוטוקס לאזורים בפנים כמו המצח, בין הגבות ובצדי העיניים מאפשרת קבלה של מראה צעיר וחינני עם עור מתוח וקורן, נקי לחלוטין מקמטים. 

טיפול יעיל בהזעת יתר

החומר הייחודי בוטולינום טוקסין מהווה פתרון יעיל במיוחד גם לבעיה של הזעת יתר. אנשים רבים סובלים מהתופעה הזו וזהו לא סוד שהיא יכולה להיות לא נעימה לכל הפחות. החומר מוזרק לשכבת הדרמיס התת עורית במספר נקודות ומרווחים קטנים. טיפול בוטוקס בהזעת יתר מתמקד לרוב בבתי השחי ובאזורים אשר חווים הזעה מוגברת כמו כפות הידיים והרגליים. הרופא המטפל מאלחש את האזור אליו החומר מוזרק באמצעות משחת אלחוש ייעודית ובכך נמנע כאב ההזרקות. הטיפול נמשך מספר דקות בלבד וברוב המוחלט של המקרים הוא גם נטול תופעות לוואי. במידה ויש כאלו הן עתידות לחלוף כבר בתום השבוע הראשון לאחר ההזרקה. מומלץ לא להשתמש בדאודורנט למשך כ-24 שעות בשביל למנוע גירוי מקומי. כשבועיים לאחר הטיפול למניעת הזעת היתר, אפשר להרגיש הפחתה של 70 עד 90 אחוזים בכמות הזיעה. תוצאות הטיפול הן דרמטיות ומאפשרות למטופלים להישאר “יבשים” ללא התופעה המעיקה של הזעת יתר.

מניעה והפחתת מיגרנות

הזרקה של בוטוקס לטיפול במיגרנות מיועד עבור אנשים אשר סובלים ומתמודדים עם התקפים של מיגרנה וכאבי ראש עזים בתדירות גבוהה מן הרגיל. הטיפול הממוקד בחומר ייחודי זה מתבצע באזורים כמו המצח, צדי הראש, הרכות, ואחורי הראש. הזרקה ממוקדת של החומר לאזורים אלו מסייעת לעכב את השחרור של נוירוטרנסמיטרים המשפיעים על מערכת העצבים וגורמים לכאבי הראש והמיגרנות. הבוטוקס מרפה את השרירים באזורי ההזרקה ומקל באופן מידי על הכאבים. בניגוד לסוגי טיפולים אחרים המיועדים להפחית מיגרנות, בוטוקס עובד על הרפיה של השרירים הפעילים יתר על המידה. לפני הטיפול, תתבקשו לתעד עבור הרופא המטפל שלכם תקופת זמן מסוימת של מיגרנות, וכן גם את מידת ההשפעה שלהן על אורח החיים שלכם. במידה ואתם מתמודדים עם כאבי ראש ומיגרנות באופן יומיומי ותרצו לקבל פתרון יעיל שיקל עליכם באמת, הזרקות בוטוקס לטיפול במיגרנות הוא ההליך האידאלי עבורכם. עם טיפול פשוט, בלי כאבים ועם מינימום תופעות לוואי, אתם יכולים ליהנות משגרת חיים נטולת כאבי ראש. 

בוטוקס לטיפול בעוויתות ופזילה

כאשר בוטוקס הומצא בשנות ה-60 של המאה הקודמת, נעשה בו שימוש נרחב עבור טיפול במקרים של פזילה בעיניים ועוויתות בעפעפיים. היום הוא משמש גם בתור חומר יעיל במיוחד לטיפול בעוויתות באזורים שונים בפנים ובגוף. בשנת 2000, בוטוקס אושר לשימוש בתסמונת “דיסטוניה” המאופיינת בעוויתות של הראש אשר יכולה לגרום לכאבי צוואר חמורים. מאז הפופולריות שלו צברה תאוצה בכל העולם והוא מהווה פתרון מיטבי למצבים אחרים דומים כמו טיקים, ספטיות בגפיים ועוד.

למי טיפולי בוטוקס מתאימים ומאיזה גיל?

לפני הכל, נציין כי טיפולי בוטוקס יכולים להתאים כמעט לכל אדם, נשים וגברים כאחד. כפי שציינו, מעבר לעובדה שהחומר הייחודי הזה יכול לעצור את היווצרות הקמטים בעור הפנים, הוא גם משמש כטיפול יעיל לעוד מגוון מצבים. כמובן, שבמידה ואתם סובלים מאלרגיות או רגישויות מסוימות, כדאי להתייעץ עם הרופא שלכם לפני שאתם בוחרים לעבור טיפולי בוטוקס. פיתוח של תגובה אלרגית לזריקות בוטוקס אפשרית, אם כי היא לא שכיחה במיוחד ואפילו נחשבת לדי נדירה. לא היו מקרים של תגובות מערכתיות (אלרגיה בכל הגוף) לבוטוקס, ואף אחד מעולם לא מת מההזרקה שלו. בדרך כלל, תופעת הלוואי של בוטוקס אם יש כאלו יופיעו בשבוע הראשון שלאחר הטיפול ובתום תקופה זו הן ייעלמו כליל ויותירו אתכם עם התוצאות הרצויות ומראה צעיר, רענן וחינני.

טיפולי בוטוקס מתאימים בעיקר לאנשים בגילאי 35+ אשר לא מרוצים ממראה ועומק הקמטים שנוצרו בפניהם באופן טבעי עם השנים ומעוניינים בעור חלק, מתוח ונטול קמטים. במקרים מסוימים אנשים יבחרו לעבור אותו גם מוקדם יותר, בסוף שנות ה-20 שלהם. כמובן שהבחירה היא אישית ומשתנה בהתאם למצב, עומק הקמטים והרצון להיפטר מהם. כאשר הפנים מתבגרות, העור הופך דק יותר ונפחים בפנים נעלמים, השומן שוקע מטה והעור מאבד מהאלסטיות שלו. קמטי ההבעה בפנים הופכים לעמוקים יותר וניתן לראות אותם גם כאשר הפנים משוחררות לגמרי. הבוטוקס מאפשר לשרירי הפנים הללו לחדול מתזוזה ו”מרים” את המצח או האזור אליו הוא מוזרק. בכל הנוגע לטיפולים קוסמטיים אחרים שציינו קודם כמו טיפול בהזעת יתר או מיגרנות, בוטוקס יכול להתאים גם בגילאים מוקדמים יותר במקרים בהם המצב דורש טיפול ממוקד. הזרקה מדויקת של החומר המתבצעת על ידי רופא מומחה לרפואה אסתטית, מאפשרת קבלת תוצאות מיטביות.

מפורסמים וטיפולי בוטוקס

סלבריטאים רבים הם כבר מזמן מעריצים וחסידים גדולים של טיפולי הזרקות בוטוקס. כוכבים כמו סיימון קאוול וסטיבן טיילר אמרו בראיונות שהבוטוקס הוסיף לפחות עשור לקריירה שלהם על המסך. הטיפול הפופולרי אהוב על ידי מפורסמים נוספים רבים בעולם כמו קים קרדשיאן, ונסה וויליאמס, סינדי קרופורד והדוכסית מיורק; וכמו כן גם ידוענים רבים בארץ כמו מרגול, דליה מזור, נעמה קסרי ועוד רבים אחרים. בנוסף לכך, סלבריטאים רבים משבחים את הבוטולינום טוקסין גם בשל הסגולות הרפואיות האחרות שלו. בת’ני פרנקל למשל, עוברת טיפולי הזרקות בוטוקס ללסת שלה במטרה להקל על הסימפטומים של ברוקסיזם (חריקת שיניים), והשחקנית קריסטין צ’נוות’ נעזרת בטיפולי בוטוקס בשביל להתמודד עם המיגרנות שלה.

לסיכום

בוטוקס, או בשמו המלא בוטולינום טוקסין, הוא רעלן ייחודי אשר עובד על השרירים ומונע את התזוזה וההתכווצות שלהם. כאשר הוא מדולל ומוזרק בכמויות קטנות, הסגולות שלו רבות. מיליוני אנשים בכל העולם עוברים טיפולי בוטוקס כחלק משגרת הטיפוח האסתטי הרגילה שלהם ונהנים מהתוצאות המרשימות שלו. החומר מיועד לטיפול ממוקד בקמטי הבעה בפנים, בעיקר בחלקן העליון הכולל את המצח, בין הגבות וצדי העיניים. הטיפול “מקפיא” את השרירים אשר אחראיים להיווצרות הקמטים העמוקים למשך תקופה של כ-6 חודשים, לאחריה יש צורך לעבור את ההליך שוב לשמירה על התוצאות. הטיפול מאפשר לקבל מראה צעיר, רענן וחינני ולהוריד שנים מהמראה שלכם. כמו כן, בוטולינום טוקסין משמש גם לטיפולים נוספים כמו טיפול בעוויתות, מיגרנות, הזעת יתר ועוד. אם אתם מעוניינים בעור צעיר ומתוח נטול קמטים – בוטוקס הוא הטיפול היעיל ביותר עבורכם.

במסגרת הטיפול

רופא מוסמך
100%
קליניקה חדשנית
100%
ציוד ואבזור טכנולוגי ברמה הכי גבוה שיש
100%
100% אחריות והתחייבות לביצועים
100%

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

המאמרים שלנו:

חומצה היאלורונית בצידי הפה

חומצה היאלורונית בצידי הפה – לחייך ללא חשש מקמטים

חומצה היאלורונית היא חומר ייחודי אשר קיים באופן טבעי בגוף האדם ומטרתו לשמור על רמות הלחות והנפח של העור. ככל שאנחנו מתבגרים, ייצור החומצה ההיאלורונית הטבעי בעור פוחת, מה שמוביל להופעתם של קמטים וקמטוטים בפנים. אחד האזורים בהם הקמטים הופכים בולטים במיוחד הוא האזור סביב הפה, שם יכולים להופיע קמטי חיוך או קפלים באזור האף. היום ניתן לטפל בקמטים הללו בהליך חדשני באמצעות הזרקת חומרי מילוי מסוג חומצה היאלורונית בצידי הפרה כדי להחזיר את הנפח באזור. הטיפול מסייע להחליק את הקמטים ומאפשר לחייך חיוך מלא ללא חשש מקמטים.

למאמר המלא
מחיר מזרק חומצה היאלורונית

מחיר מזרק חומצה היאלורונית ואיך הוא נקבע

חומצה היאלורונית הוא חומר מילוי חדשני אשר נחשב לבטוח ביותר לשימוש, בשל ההתאמה המדויקת שלו לחומצה ההיאלורונית שקיימת באופן טבעי בגוף האדם. מזרק חומצה היאלורונית מהווה פתרון מהפכני ופורץ דרך לאלו מכם אשר מחפשים לשפר את תווי הפנים ומרקם העור שלכם. עם הזרקות ממוקדות של חומר המילוי הייחודי הזה, אתם יכולים לצפות לתוצאות מידיות ומרשימות שניתן לראות כבר לאחר השלמת הטיפול. יתרונות אלו הופכים את חומר המילוי לבחירה אידיאלית עבור נשים וגברים כאחד, אשר מחפשים לשפר את המראה שלהם באופן מידי ולהשיג תוצאות ארוכות טווח. בדומה לכל טיפול אסתטי אחר, מחיר מזרק חומצה היאלורונית נע על פני טווח יחסית רחב ומשתנה בהתאם לגורמים שונים.

למאמר המלא
חומצה בשפתיים

חומצה בשפתיים – מראה אטרקטיבי וחושני

חומצה היאלורונית הוא חומר המילוי החדשני והפופולרי ביותר בעולם, בו נעשה שימוש בטיפולים אסתטיים שונים. החומר החדשני מסייע למילוי של קמטים וקמטוטים בעור הפנים, מעניק לחות לעור, מגביר את הייצור של קולגן ומאפשר לרופא המומחה לעצב מחדש אזורים ייעודיים בפנים – וכל זה עם מינימום זמן החלמה או אי נוחות. טיפולי הזרקת חומצה בשפתיים מסוג חומצה היאלורונית מאפשרים ליותר ויותר אנשים, נשים וגברים כאחד, להשיג את המראה האידאלי והנחשק לשפתיים שלהם מבלי להזדקק לניתוחים או הליכים פולשניים אחרים. אז איך טיפול הזרקת חומצה בשפתיים מתבצע? למי זה מתאים בעיקר וכמה זמן ההשפעה של החומר מחזיקה? כל התשובות הרלוונטיות בהמשך המאמר.

למאמר המלא

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים