דף הבית » מאמרי אסתטיקה » בוטוקס בצידי העיניים – חיוך צעיר וקורן

בוטוקס בצידי העיניים – חיוך צעיר וקורן

בוטוקס בצידי העיניים

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

העיניים שלנו הן אחד האיברים בפנים שזזים הכי הרבה, אחרי אזור הפה. הן שותפות לכל הבעות הפנים השונות שאנו עושים במהלך חיינו, בעודן נפערות, זזות, מתכווצות ומצטמצמות. התנועתיות החוזרת ונשנית על אותן הבעות פנים במהלך החיים מובילה להיווצרות של קמטוטים וקמטים בצידי העיניים, מה שמעניק מראה לא אסתטי ומבוגר יותר. בחלוף הזמן וכחלק מתהליך ההתבגרות הטבעי של עור הפנים, הוא מאבד מהאלסטיות שלו והקמטוטים שהיו עדינים יחסית הופכים לאיטם לקמטים עמוקים יותר ויותר. הזרקה של בוטוקס בצידי העיניים מהווה את הפתרון האולטימטיבי לקמטים באזור. החומר הייחודי מסייע להחליק את הקמטים, לשפר את המראה ולהצעיר את אזור העיניים.

מהו טיפול בוטוקס בצידי העיניים וכיצד הוא מתבצע? למי זה מתאים ולכמה זמן ההשפעה שלו מחזיקה? כל התשובות לשאלות הכי רלוונטיות שלכם נמצאות כאן.

מדוע מקובל להשתמש בבוטוקס בצידי העיניים?

בוטוקס, או בשמו המדעי בוטולינום טוקסין, הוא רעלן משתק שריר אשר מחליש את שרירי הפנים האחראיים להיווצרות קמטים, על ידי הפעולה הייחודית שהוא עושה בעור. הרעלן בעל השפעה על העצבים וכאשר הוא מוזרק לשכבה התת עורית בפנים, הוא מסוגל לשתק את השרירים באזור באופן זמני. למרות שהוא רעלן, בוטולינום טוקסין אינו מסוכן ורמת התאימות הביולוגית שלו לגוף האדם היא גבוהה. ההזרקה שלו מתבצעת בכמויות מזעריות על ידי מחט דקיקה. מדובר בחומר בטוח ביותר, אשר נעשה בו שימוש בתחום הרפואה האסתטית כבר מזה 3 עשורים. החומר מוזרק באופן סלקטיבי לשרירים שאת פעולתם אנו מעוניינים לבטל ומאפשר לעצור את הופעת הקמטים בעור. 

חומצה היאלורונית עצמות לחיים
אישה מתכוננת לטיפול ב-Botox בשלוש אזורים של גופה.

הזרקה של בוטוקס מתבצעת בעיקר באזורים בפנים בהם מופיעים קמטים שמקורם בשרירי הבעה. שיתוק זמני של החלק הצידי של השריר הטבעתי בעיניים אשר גורם להופעתם של קמטי הצחוק בצידי העין מאפשר להגיע למראה צעיר וחלק יותר. בנוסף לכך, התמדה בטיפולים מסיימת למנוע היווצרות של קמטים נוספים בעתיד ומחליקה את העור באזור.

איך הזרקת בוטוקס בצידי העיניים מתבצעת?

ה-Botox, התופעה הקוסמטית הפופולרית, אינו משמש רק לטיפול בקמטים וקווי רגישה בין הגבות, אלא גם להתמודד עם קמטים מסביב לעיניים, שמוכרים בשמות העיניים של העורב. הקווים האלו, שנוצרים כתוצאה מתנועות הפנים החוזרות והחשיפה לשמש, יכולים להפחית את המראה הצעיר ולהעניק מראה עייף ומזדקן. במזל, הזרקות Botox מסביב לעיניים יכולות לטשטש את הקמטים ולהעניק מראה צעיר ומחודש לפנים כולם.

התהליך יחסית מהיר ופשוט, ומחיזוק לכוח של כ10-15 דקות בדרך כלל. לפני ההזרקה, האזור מנקה ובמידת הצורך, קרם הרדמה עלול להימרח כדי להקטין אי נוחות. לאחר מכן משתמשים במחט דקה להזרקת ה-Botox אל השרירים הממוקדים האחראים לפיתוח קמטי העיניים. הנוירוטוקסין פועל על ידי חסימת התקשורת העצבים לשרירים אלו, מה שמפחית באופן זמני את פעילותם. כתוצאה מכך, העור מסביב לעיניים נרפה והקמטים נעלמים באופן מתמדת.

התופעות הראשוניות של הטיפול נראות כבר בעוד כמה ימים, והתוצאות המלאות גלויות לאחר כשבועיים בערך. השפעת הטיפול מתמודדת כ-3 עד 4 חודשים, מאותם רגע כשה-Botox מתחיל להידעל ופעילות השרירים חוזרת מתמדת. ניתן לתכנן טיפולים נוספים בכדי להאריך את המראה הצעיר והמחודש.

חשוב לבצע את הטיפול על ידי מקצוען מוסמך ומנוסה, כגון דרמטולוג או מבצע פרופסי. מבצע מיומן יערוך בדיקה יסודית של מורפולוגיית הפנים שלך ויתאים את הטיפול כך שתישג תוצאות טבעיות ותימנע מאפשרי תופעות לוואי. בטיחות והצלחת הטיפול מתחתונות מאוד על מיומנות המבצע.

אף שהזרקות Botox בדרך כלל בטוחות, יתכן שיחוו אנשים מסוימים תופעות לוואי נפוצות כמו אדמומיות זמנית, דמות וקצת דומע באתר ההזרקה. תופעות אלו נהיות ונמוגות בדרך כלל בקלות.

לפני תהליך הטיפול, חשוב לערוך ייעוץ מקיף עם המבצע. במהלך הפגישה תוכל לדון על דאגותיך, ציפיותיך והיסטוריית הבריאות שלך. המבצע יבחן אם אתה כשאיתך לטיפול ויעביר לך מידע בנוגע לסיכונים או התרחשויות אפשריות.

לסיכום, הזרקות Botox באזור העיניים הן דרך בטוחה ויעילה להתמודד עם קמטי העיניים ולהשיג מראה צעיר ומחודש. הטיפול מתבצע באמצעות הזרקת ה-Botox לשרירים המיועדים לפיתוח קמטי העיניים, מה שמפחית באופן זמני את פעילותם ומחטיש את הקמטים. כדי להבטיח תוצאות מיטביות ובטיחות, חשוב לבצע את הטיפול על ידי מקצוען מוסמך ומנוסה. ברכישה נכונה ובתחזוקה תכוננו אתם יכולים ליהנות מיתרונות מראה מחודש למשך כמה חודשים.

למי טיפול בוטוקס בצידי העיניים מתאים?

טיפולי בוטוקס בצידי העיניים יכולים להתאים כמעט לכל אחד, נשים וגברים. בדרך כלל יבחרו לעבור את הטיפול אנשים בגילאי 35 פלוס, אשר חווים הופעה של קמטי הבעה בצידי העיניים ומעוניינים להפטר מהם. במקרים מסוימים אנשים יבחרו לעבור את הטיפול גם בגילאים מוקדמים יותר, לעיתים בסוף שנות ה-20 של חייהם. הבחירה הסופית תלויה בהעדפה האישית של כל אחד ואחת ובמצב הקמטים באזור. הזרקה ממוקדת של בוטוקס באזור מאפשרת לקבל עור חלק, מתוח ונטול קמטים. עם חלוף השנים העור באזור צידי העיניים הופך דק יותר ונעלמים נפחים בפנים, השומן התת עורי שוקע למטה בגלל כוח הכבידה והעור מאבד מהגמישות שלו. בוטוקס בצידי העיניים מאפשר לשרירי הפנים באזור להפסיק לזוז וליצור את הקמטים וגורם לאפקט של ליפטינג (הרמה/מתיחה) באזור.

חומצה היאלורונית בלחיים
אישה יפה מסתכלת על המצלמה ומחייכת בזמן שהרופא עושה זריקה לפנים שלה, מבודדת על לבן

לכמה זמן נשמרת השפעת החומר בעור?

טווח ההשפעה של בוטוקס הוא בדרך כלל בין 4 ל-6 חודשים, כאשר ככל שמתמידים בטיפולים התקופתיים המרווח בין טיפול לטיפול עולה והתוצאה נשמרת לזמן ארוך יותר. בין יומיים ל-3 ימים לאחר הזרקת בוטוקס בצידי העיניים כבר אפשר לראות שיפור משמעותי במראה העור. התוצאה הסופית והטובה ביותר של הטיפול תופיע לאחר כשבועיים. לאחר שההשפעה של החומר מתפוגגת והוא מתמוסס בפנים, שרירי ההבעה באזור חוזרים לפעולה והקמטים מופיעים שוב. על מנת לשמור על התוצאות והמראה הצעיר יש לחזור על הטיפול אחת לחצי שנה. רופא מומחה לרפואה אסתטית והזרקת בוטוקס בצידי העיניים יבצע את ההליך באופן המיטבי וברמת מיומנות גבוהה.

מהן תופעות הלוואי האפשריות אחרי הטיפול?

דיספורט
אישה בכירה עם הזרקת חומצה היאלורונית בסלון יופי

אין שום טיפול רפואי מכל סוג בעולם שאינו כרוך באחוז כלשהו של סיכון. תופעות לוואי וסיבוכים עלולים להופיע בטיפול הזרקת בוטוקס בצידי העיניים, בדומה לכל פעולה רפואית או אסתטית אחרת. תחום הרפואה האסתטית עושה הכל על מנת להימנע מהצורך בכניסה לחדר הניתוח ומסיבוכים מיותרים. בין תופעות הלוואי השכיחות ביותר נמנים שטפי דם קלים במקום ההזרקה, אסימטריה באזור, צניחה של העפעף העליון, אדמומיות מקומית, וראייה מטושטשת. התסמינים הללו כולם זמניים בלבד וחולפים לחלוטין כבר בשבוע הראשון לאחר ההזרקה.

אילו טיפולים נוספים ניתן לבצע באמצעות בוטוקס?

ה-Botox, אשר נודע בזכות יכולתו המסווגרת להפחית קמטים וקווי רגישה, הרחיב את תחום השימוש שלו מעבר לשימושים קוסמטיים בלבד. בנוסף לפועלו הנודע כנוגד הזדקנות, ה-Botox משמש כיום באופן נרחב בטיפולים רפואיים וטיפוליים שונים, והופך אותו לפתרון רב-תחומי בתחום האסתטיקה והרפואה.

1. הקלה ממיגרנות

ה-Botox אושר על ידי הרשויות הרפואיות לטיפול במיגרנות כרוניות במבוגרים. כאשר מוזרק לנקודות ספציפיות בראש ובצוואר, ה-Botox יכול לעזור להפחית את תדירות ועוצמת הכאבים של מיגרנה ולספק הקלה מתקופות הכאב המייסדות ביותר.

2. טיפול בהזעת יתר

הזעה יתר, או היפרידרוזיס, יכולה להשפיע משמעותית על איכות החיים. הזרקות Botox יכולות לשלוט ביתר ההזעה באמצעות חסימת ההודעות העצביות המעוררות את ייצור הזיעה באזור המטופל, כגון תחת הזרועות, כף הידיים וכפות הרגליים.

3. טיפול בצמיחת השריר

ה-Botox הוכיח להיות יעיל בטיפול בצמיחת השריר ובתנודות הקשורות לתנאים רפואיים שונים, כולל דיסטוניה צווארית (תנודות שרירי צוואר), בלפרוספאסם (תנודות עפעף) וסטרביזמוס (עיניים מוצלבות).

4. טיפול בשלפורים בלבדים

למי שישנם שלפורים ובלבדים יתרים, יכולות הזרקות ה-Botox לשפר את המראה בעת מענה לשלפורים בלבדים ולהפחית את מראה החיוך ה”חולמי”.

5. מניעת קמטים בלתי נראית

ה-Botox יכול לשמש למניעת קמטים ורגשות הזדקנות על ידי הפחתת פעילות מסוימת של שרירי הפנים, באמצעות מיקום הזרקות התרופה בנקודות ספציפיות באזור הפנים.

לפני התלבטות על טיפול זה או אחר, חשוב להיועץ עם מקצוען רפואי מוסמך המתמחה בטיפולים באמצעות Botox. המבצע יבצע ניתוח מדויק של מצבך ויקבע האם ה-Botox מתאים למצבך הספציפי ויבטיח תוצאות בטוחות ויעילות.

טבלת השוואה: טיפולי ה-Botox והיתרונות שלהם

טיפול מטרה משך התוצאות אפשריים תופעות לוואי מתאימים חיילים
הקלה ממיגרנות הפחת את תדירות ועוצמת הכאבים מהמיגרנה מספר חודשים כאב ראש קל, אדמומות במקום ההזרקה מבוגרים עם מיגרנות כרוניות
טיפול בהזעת יתר שליטה בהזעה יתר עד 6-12 חודשים תחושה קלה של כאב, דמם, אדמומות אנשים עם היפרידרוזיס
טיפול בצמיחת השריר טיפול בתנודות השריר ובהתכווינים 3-6 חודשים דמם, חולשה זמנית, כאב מטופלים עם תנאים רפואיים מסוימים
בלוטות בלתי נראית הפחתת מראה שלפורים מסוימים עד 6-12 חודשים דמם קל, דלקת, אדמומות אנשים עם שלפורים מסוימים
טיפול בשלפורים בלבדים הקלה משלפורים והכיווצים של פה 3-4 חודשים תחושה קלה של כאב, כאב ראש, דמם מטופלים עם שלפורים בלבדים
תיקוני חיוך גמי שופט את השפתיים ומפחית את גובה החיוך 3-6 חודשים הידבקות קלה, דמם, אי סימטריה אנשים עם חשיפה יתרה של חניכיים
מראשים בלתי ניתוחיים מראש השפה ועיצוב המראה שלו 3-4 חודשים דמם קל, כאב ראש מטופלים המעוניינים במראש בלתי ניתוחי
סימטריה פנים תיקון סימטריה פנים 3-6 חודשים תחושה קלה של כא

לסיכום, ה-Botox התפתח לטיפול רב תחומי הנוגעים לקוסמטיקה ולרפואה כאחד. עם יעילותו המוכחת ביישומים רפואיים וטיפוליים שונים, ה-Botox ממשיך לשפר את חייהם של רבים, לספק הקלה ממצבים כרוניים ולשפר את איכות חייהם כולל הבראה חדשה ומחודשת.

לסיכום הכל

בוטוקס הוא רעלן ייחודי ונקרא בשמו המלא בוטולינום טוקסין. החומר משמש בתחום הרפואה האסתטית למטרות שונות כבר מזה כמה עשורים, כאשר אחד האזורים הפופולריים בפנים שניתן לשפר בעזרתו הוא אזור צידי העיניים. על ידי הזרקה ממוקדת של בוטוקס בצידי העיניים, אפשר להחליק את הקמטים באזור על ידי שיתוק של השרירים אשר יוצרים אותם באופן זמני. הזרקת בוטולינום מתבצעת על ידי רופא מומחה לטיפולים אסתטיים עם ניסיון בביצוע הטיפול, בקליניקה מקצועית. רמת המיומנות של הרופא תשפיע על התוצאה הסופית ולכן יש לבחור בקפידה את המקום בו תבחרו לעבור את ההליך. טיפול בוטוקס בצידי העיניים מעניק מראה חלק, צעיר וקורן, כך שלא תרצו להפסיק לחייך.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים