דף הבית » מאמרי אסתטיקה » דיספורט – איך הוא ישדרג את המראה שלכם?

דיספורט – איך הוא ישדרג את המראה שלכם?

דיספורט

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אחד החומרים הפופולריים ביותר בעולם בהם נעשה שימוש נרחב בטיפולים אסתטיים הינו בוטוקס, או בשמו המלא בוטולינום טוקסין. החומר הייחודי מאפשר לקבל מראה צעיר ורענן בהליך מתקדם אחד ולהעניק שיפור משמעותי וטיפול במצבים שונים, אסתטיים ורפואיים כאחד. השימוש בבוטולינום טוקסין אושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי בשנת 1989 ומאז הפופולריות שלו רק הולכת וגדלה. בגלל הביקוש הגבוה בעולם חברות שונות החלו לייצר אותו וליצור ממנו סוגים שונים ומשודרגים יותר של החומר הקלאסי. אחד מהסוגי החומרים מבוססי בוטולינום טוקסין שתופסים תאוצה היום בטיפולים אסתטיים נקרא דיספורט. הוא מאפשר לקבל תוצאה מרשימה במיוחד בכל פעם מחדש ומשפר הן את המראה והן את התחושה של המטופלים.

במאמר זה הכנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי ביותר שרציתם לדעת לגבי דיספורט. כיצד החומר פועל, מה כה מיוחד בו למי הטיפול מתאים ולאיזו תוצאה נצפה? התשובות בהמשך המאמר.

מה זה דיספורט ולאילו מטרות הוא משמש בעיקר?

דיספורט מיוצר על ידי חברת Ipsen הצרפתית. החומר החדשני מבוסס על החומר הפופולרי והאהוב בוטולינום טוקסין, הלא הוא המרכיב המרכזי בבוטוקס. דיספורט משמש היום כמקביל והתחליף הטוב ביותר לטיפולי הזרקות של בוטוקס. בדומה לבוטוקס, דיספורט פועל באופן ייחודי על השרירים ועוצר את הפעולה שלהם באופן זמני. על ידי הזרקה ממוקדת ועדינה הוא מרפה את השרירים באזורים אליהם הוא מוזרק, ובזכות כך מאפשר להחליק את הקמטים שנוצרים על ידם בעור. בעבר היה מקובל להשתמש בדיספורט בעיקר כטיפול להפרעות תנועה ומצבים של ספטיות בגפיים ובפנים, אך בשנים האחרונות החומר אושר לשימוש בישראל ומאז הפופולריות שלו רק הולכת וגדלה מדי שנה. היום הוא משמש גם כטיפול יעיל ביותר להחלקת קמטים וקמטוטים בפנים, טיפול בהזעת יתר, מיגרנות, ועוד מצבים.

דיספורט נבדק קלינית ואושר על ידי ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) בשנת 2009. מאז, הנוסחה שלו השתדרגה עם השנים והיום הוא מאושר גם לשימוש בטיפולים אסתטיים להצערת העור. החומר הייחודי נחשב לאופציה בטוחה ואמינה עבור אלו מכם שמעוניינים להפחית סימני ההזדקנות הבלתי נמנעים שהגיל כופה עלינו עם השנים. בנוסף, דיספורט נוטה לגרום לפחות תופעות לוואי בהשוואה לטיפולים אחרים, מה שהופך אותו לבחירה האידיאלית אם אתם רוצים להיראות צעירים יותר מבלי להתפשר על הבריאות והבטיחות שלכם.

מדוע דיספורט נחשב לכל כך פופולרי בשנים האחרונות?

דיספורט, או באנגלית Dysport, הינו פתרון חדש ומהפכני נגד קמטים שהוכח כיעיל יותר מהרבה סוגי טיפולים אחרים שקיימים היום בשוק ומתיימרים להעניק אפקט של הצערת העור, כמו קרמים או סרומים למיניהם. הפעולה הייחודית שלו מאפשרת לעצור את פעולתם של השרירים אליהם הוא מוזרק, ובזכות כך למנוע באופן היעיל ביותר את ההופעה של קמטים בעור. החומר החדשני פועל באופן ייחודי כאשר הוא מוזרק ישירות לשכבה התת עורית בפנים (באזורי המצח ובין הגבות) או באזורים הייעודיים בגוף (בתי שחי, כפות ידיים, צוואר, דקולטה). אחת הסיבות לפופולריות הגבוהה שלו נעוצה בעובדה שניתן להשתמש בחומר לטיפול במגוון רחב ביותר של מצבים. דיספורט מעניק פתרון לתופעות שונות כמו ספטיות בגפיים בקרב ילדים ומבוגרים, הצמדת לסתות וחריקת שיניים, פזילה בעיניים, ספטיות של שרירי הצוואר, ועוד מצבים רפואיים שונים.

למי מתאים לעבור טיפולי הזרקות דיספורט?

ברגע שהוא מוזרק לשכבה התת עורית בגוף, דיספורט משתק באופן זמני את הפעולה של השרירים באזור על ידי חסימת האותות העצביים. כאשר האותות העצביים מהמוח נחסמים, מופחתת פעולת השרירים ועוצמת הפעילות שלהם, ומכאן  הקמטוטים והקמטים בעור לא מופיעים. בוטוקס נמצא כבר בשימוש רחב בקרב רופאי עור ופלסטיקאים וגם דיספורט אושר לאותן מטרות. בהזרקה לפנים הוא מאפשר להחליק את קמטי ההבעה הממוקמים בעיקר בשליש העליון של הפנים, באזורי המצח, בין הגבות וצידי העיניים.

מתי אפשר לראות את התוצאות של טיפול דיספורט?

טיפול הזרקות דיספורט מאפשר לקבל תוצאות מרשימות במיוחד, אשר עוזרות לשפר תחומי חיים שונים בהתאם לסוג הטיפול, וכמובן גם את המראה החיצוני והתחושה הפנימית. את התוצאות של טיפול בדיספורט אפשר לראות כבר אחרי 24 עד 48 שעות מתום ההזרקה. בדומה לבוטוקס, התוצאות הסופיות מתקבלות לאחר כשבועיים. לחומר הייחודי קיימת השפעה מצטברת על שרירי הפנים, וככל שתעברו את הטיפול יותר כך התוצאות שלו יהיו טובות יותר בכל פעם ותוכלו להאריך את תקופת הזמן בי טיפול לטיפול. התוצאות מחזיקות מעמד בין 4 ל-6 חודשים בערך וכמות הזמן המדויקת משתנה בהתאם לגורמים שונים כמו מצב הקמטים או האזור בגוף אליו החומר הוזרק, המצב הרפואי של המטופל/ת, הגיל שלהם וגורמים נוספים.  

במה דיספורט שונה מבוטוקס?

מחקרים אמריקאים מהשנים האחרונות מעידים על כך כי דיספורט מהווה את האלטרנטיבה היעילה והבטוחה ביותר שקיימת היום לבוטוקס. עד לא מזמן בוטוקס היה הפתרון היחיד לקמטי הבעה בפנים ומצבים של הזעת יתר או עוויתות בשרירים. דיספורט הינו השדרוג החדשני יותר של החומר. 

שני החומרים בוטוקס ודיספורט מכילים את הרעלן הבוטולינום A. רעלן זה הוא משתק שריר המופק באופן סינטטי ומשמש לטיפול בקמטי הבעה בפנים ומעניק פתרון למצבים שונים כמו הזעת יתר או ספטיות (עוויתות) של השרירים. לשני החומרים הללו יש פעולה זהה, אמנם לדיספורט יש תרכובת כימית שונה מהבוטוקס. שניהם חוסמים אותות של עצבים לשרירים במטרה לעצור את פעולת השרירים שמותירים על עור הפנים קמטים.

לסיכום 

דיספורט הוא חומר ייחודי אשר מבוסס על בוטולינום טוקסין, בדומה לבוטוקס. הוא מונע את היווצרותם של קמטי הבעה עמוקים בפנים ומענית טיפול למגוון מצבים בריאותיים ואסתטיים. החומר הייחודי פועל על השרירים ועוצר את הפעולה שלהם באופן זמני על ידי הזרקה ממוקדת.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים