דף הבית » מאמרי אסתטיקה » טיפולי בוטוקס – מראה צעיר ורענן

טיפולי בוטוקס – מראה צעיר ורענן

טיפולי בוטוקס

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

תחום הרפואה האסתטית מציע היום פתרונות רבים למצבים שונים ולהתבגרות העור. עם השנים, העור שלנו מאבד מהאלסטיות שלו ונוצרים קמטים וקמטוטים בפנים. תהליך ההזדקנות הוא טבעי לחלוטין ולא פוסח על אף אחד מאתנו, אך היום כבר לא חייבים להיכנע לקמטים בעור. אנשים רבים בכל העולם בוחרים לעבור טיפולי בוטוקס לטשטוש והעלמה של הקמטים. בוטוקס מתאים לקמטים שמקורם בשרירי ההבעה בפנים שלנו, הנקראים קמטי הבעה. הם מופיעים בעיקר בשליש העליון של הפנים ויכולים להוות מטרד ממשי בשל העובדה שהם מבגרים את מראה הפנים, ולעיתים אף מובילים למראה זועף ועייף. טיפולי בוטוקס מתמקדים בשרירים הגורמים לקמטים להופיע ומפסיקים את פעולתם של שרירים אלו לתקופת זמן מסוימת. התוצאה המתקבלת היא טבעית ומרשימה, של עור נטול קמטים ומראה צעיר וחינני יותר. כמו כן, טיפולי בוטוקס מתאימים גם לטיפול במצבים שונים נוספים כמו הזעת יתר או מיגרנות. 

מהם טיפולי בוטוקס, אילו סוגים שונים קיימים ולאילו מטרות, וכיצד זה מתבצע? כל המידע הרלוונטי מחכה לכם כאן במאמר. 

לפני הכל – קצת על בוטוקס ואיך הוא עובד

בוטולינום טוקסין, או בשמו הפופולרי בוטוקס, הינו רעלן משתק שריר. מדובר בחלבון ייחודי המופק מחיידק הנקרא קלוסטרידיום בוטולינום. כאשר הוא מוזרק לשכבה התת עורית בעור, הוא עובד על השרירים באזור ומונע מהם לזוז ולהתכווץ. בזכות כך, הוא יכול לעצור את ההופעה של הקמטים בעור ולהקנות מראה צעיר וחלק. הסגולות של החומר הייחודי הזה הן רבות, ומעבר לטיפולים אסתטיים הוא גם מציע פתרון למצבים רפואיים שונים עליהם נרחיב בהמשך. טיפולי בוטוקס תפסו תאוצה כבר בשנות ה-90 של המאה הקודמת, לאחר שהחומר אושר לשימוש מסחרי ברפואה האסתטית בשנת 1989. השימוש הראשוני של החומר היה לטיפול בפזילה בעיניים, כאשר הומצא לראשונה עוד בשנות ה-60. מאז תקופות אלו טכניקות ההזרקה השתפרו באופן משמעותי, והיום הטיפול מתבצע באופן מהיר, ממוקד ובטוח. מיליוני נשים וגברים בכל העולם עוברים טיפולי בוטוקס כחלק משגרת הטיפולים האסתטיים התקופתיים שלהם ונהנים מהתוצאות המרשימות שהחומר הייחודי הזה מעניק.

איך טיפולי בוטוקס עוזרים בהפחתת קמטים?

כאשר החומר מוזרק לשכבה התת עורית בעור, הוא “מקפיא” את השרירים האחראיים להיווצרות של הקמטים העמוקים בעור. הקמטים הללו מופיעים אצל כולם בשלב מוקדם או מאוחר יותר, משום שהעור מאבד מהאלסטיות שלו ומשנה את מרקמו עם הגיל. בעקבות חזרה מרובה על אותן תנועות בפנים שלנו כמו צחוק, הפתעה, כעס/חשיבה וכדומה, שרירי הפנים אשר חוזרים על אותה פעולה גורמים להיווצרות של קמטים באזורים הפעילים ביותר. האמירה הישנה “אל תזעיפו פנים כי תקבלו קמטים” היא נכונה בהחלט, וככל שהפנים זזות יותר במהלך החיים כך גם עלולים להיווצר קמטים עמוקים יותר ובשלב מוקדם יחסית. 

ההשפעה של טיפולי בוטוקס נשמרת למשך תקופה של כ-6 חודשים, אחריה יש צורך לעבור את הטיפול פעם נוספת לשמירה על התוצאות והעלמת הקמטים. הטיפול מעניק מראה צעיר, רענן וחינני ויכול להוריד הרבה שנים מהמראה של הפנים והמראה הכללי שלכם. 

למה טיפולי בוטוקס משמשים חוץ מהצערת העור?

בוטולינום טוקסין משמש גם לטיפולים נוספים בתחום הרפואה הכללית והרפואה האסתטית, מעבר לטיפול יעיל בקמטי הבעה. החומר הייחודי הזה פועל כמשתק שריר ולכן ניתן להשתמש בו גם למטרות אחרות. טיפולי בוטוקס מאפשרים להקל על מצבים שונים כמו מיגרנות וכאבי ראש, הזעת יתר, עוויתות וספטיות בגפיים או בצוואר, חריקת שיניים ולסתות, פזילה בעיניים, ועוד מצבים נוספים.

כיצד הטיפול עצמו מתבצע וכמה זמן הוא לוקח?

כאשר בוטולינום טוקסין מדולל ומטוהר על ידי אנשי מקצוע מיומנים, הוא הופך לחומר בעל סגולות רפואיות מרהיבות. החומר חוסם את השחרור של האותות העצביים שגורמים לגירוי באזור אליו הוא מוזרק, בדרך כלל בקוטר של 1-2 סנטימטר. השריר שלא מקבל את הגירוי מפסיק את הפעולה שלו לתקופת הזמן שהחומר פועל, לאחריה הוא מתמוגג והקמטים מופיעים שוב. כאשר חוזרים על הטיפול באופן קבוע ועקבי, אפשר ליהנות משיפור משמעותי באופן תמידי וכמו כן גם להגדיל את תקופת הזמן הנדרשת בין טיפול לטיפול. כאשר חוזרים על ההליך, עם הזמן השרירים באזור נחלשים וכך ניתן לשמור על התוצאות לטווח ארוך יותר.  

טיפולי בוטוקס מתבצעים בקליניקה מקצועית המתמחה בטיפולים אסתטיים, על ידי רופא מומחה ומנוסה בלבד. כאשר החומר מוזרק באופן נכון ומדויק, ניתן לקבל את התוצאה הטובה ביותר ולהפחית את תופעות הלוואי באופן משמעותי. במהלך הטיפול, הרופא המומחה עושה שימוש במחט או קנולה דקה ומחדיר את החומר ישירות לאזורים בהם קיימים קמטים. כאשר משתמשים בבוטוקס להפחתת קמטים בפנים, הרופא ינחה אתכם לאורך ההליך לבצע הבעות פנים שונות בהתאם לאזור אליו הוא מזריק את החומר. כך הוא יכול להחדיר אותו ישירות למקום הנדרש, בקמטים שרוצים לטשטש ובשרירי ההבעה שיוצרים את הקמטים הללו. הטיפול לוקח בדרך כלל בין 10 ל-15 דקות בלבד ואפשר להמשיך בשגרת החיים הרגילה מיד אחריו, בעודכם נשמעים להוראות הרופא.

מאיזה גיל מומלץ לעבור טיפולי בוטוקס?

אצל רוב האנשים קמטי ההבעה בפנים מופיעים באזור גיל 30, אך במקרים רבים הם יופיעו אף מוקדם יותר, בעיקר בשל קצב החיים המהיר והתובעני של היום. טיפולי בוטוקס מתאימים לנשים וגברים כאחד אשר הופיעו אצלם קמטי הבעה והם מעוניינים להפטר מהם. שיטת הטיפול הזו נחשבת לכה פופולרית בזכות התוצאות המרשימות שהיא מעניקה בכל פעם מחדש. כמו כן, במקרים בהם טיפולי בוטוקס מתבצעים לטיפול במצבים אחרים שציינו קודם כמו הזעת יתר או פזילה, ניתן לעבור את הטיפולים בגיל צעיר יותר, בדרך כלל אחרי גיל 12, לפי המלצתו של הרופא המומחה שלכם. 

לסיכום

טיפולי בוטוקס מהווים פתרון יעיל ומתקדם למגוון רחב של מצבים אסתטיים ורפואיים. בוטוקס משמש בעיקר לטשטוש והעלמה של קמטי הבעה בפנים, אך הוא מסייע גם במצבים אחרים כמו חריקת שיניים או הזעת יתר. החומר הוא רעלן משתק שריר המופק מחיידק הקלוסטרידיום בוטולינום ומאפשר להחליש את התכווצותם של שרירים באופן זמני באזורים אליהם הוא מוזרק. השפעת הטיפול נמשכת בין 4 חודשים לחצי שנה, אחריה יש צורך לעבור את הטיפול שוב לשמירה על התוצאות שלו. טיפולי בוטוקס הם פופולריים בכל העולם ומאפשרים ליהנות ממראה צעיר ותחושה פנימית נהדרת לאורך זמן.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים