דף הבית » מאמרי אסתטיקה » הזרקת בוטוקס – כל מה שרציתם לדעת

הזרקת בוטוקס – כל מה שרציתם לדעת

הזרקת בוטוקס

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

מראה הפנים שלנו משפיע על הדימוי האישי שלנו ועל האופן בו אנשים אחרים רואים אותנו. עם השנים והתקדמות הגיל, הפנים חוות שינויים רבים ומופיעים סימנים של הזדקנות. הזרקת בוטוקס היא אחת הדרכים הפופולריות והיעילות ביותר להיפטר מקמטים עמוקים בפנים ולהצעיר את המראה. הטיפול אהוב בקרב אנשים רבים בכל העולם, עם פופולריות שגדלה מדי שנה. הוא מעניק תוצאות מרשימות בכל פעם ומאפשר לנשים וגברים כאחד ליהנות ממראה צעיר ורענן למשך שנים ארוכות. היום כבר לא חייבים לרדת תחת סכין המנתחים לקבלת תוצאה טובה ואפשר לטפל בקמטים באמצעות הזרקת בוטוקס ישירות לאזורים בהם הקמטים מופיעים.

במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב ורלוונטי להכיר לגבי הזרקת בוטוקס. למי הטיפול מתאים, כיצד הוא מתבצע, לאיזו תוצאה אפשר לצפות וכמה זמן היא מחזיקה – כל התשובות במאמר.

מהי הזרקת בוטוקס וכיצד היא מתבצעת?

בוטוקס הוא רעלן ייחודי אשר פועל בשכבה התת עורית בגוף לשיתוק של שרירים. הבוטוקס עוצר את האותות החשמליים מהעצב לשריר ומונע מהם לזוז. בזכות כך, השרירים אליהם הוא מוזרק מפסיקים לנוע לתקופת הזמן שהטיפול מחזיק, עליה נפרט כאן בהמשך. בשל העובדה שהשרירים לא זזים, הקמטים בעור לא נוצרים ומתקבל מראה עור חלק, צעיר וזוהר. הזרקת בוטוקס מיועדת לאזורים ייעודיים בפנים בהם מופיעים קמטי הבעה בלבד, ולא באזורים הדורשים תנועה. הטיפול מתאים בעיקר לקמטים בשליש העליון של הפנים, באזור המצח, בין הגבות וצדי העיניים.

מתי בוטוקס הפך לכה פופולרי?

בוטולינום טוקסין אושר על ידי ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) בשנת 1989. במהרה הוא תפס תאוצה בכל העולם והפך לחומר הפופולרי ביותר בטיפולים אסתטיים להצערת המראה. בעבר, טכניקות ההזרקה של החומר היו פחות עדינות וממוקדות משהן היום, מה שהעניק מראה לא טבעי במיוחד. עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום הרפואה האסתטית, היום אפשר לבצע הזרקת בוטוקס באופן מדויק המתמקד בשרירים אשר מעוניינים לעצור את פעולתם מבלי לפגוע באזורים אחרים. הזרקה מדויקת וממוקדת של בוטולינום טוקסין צריכה להתבצע על ידי רופא מומחה לרפואה אסתטית בלבד, בקליניקה או מרפאה מקצועית. כך אתם יכולים להיות בטוחים שתיהנו מתוצאות מיטביות ומראה טבעי ומשופר.

למי טיפולי הזרקת בוטוקס מתאימים בעיקר?

טיפולי הזרקת בוטוקס מתאימים בדרך כלל לאנשים לרוב בגילאי 30 פלוס אשר לא מרוצים ממראה ועומק הקמטים בפניהם, ומעוניינים להפטר מהם. קמטי ההבעה בפנים הופכים עמוקים יותר ככל שהזמן חולף, ואפשר לראות אותם גם כאשר הפנים במצב רפוי. הזרקת בוטוקס מאפשרת לשרירי ההבעה להפסיק לזוז וליצור את הקמטים. כמו כן, ניתן לטפל בבוטוקס גם במצבים שונים כמו הזעת יתר, חריקת שיניים או מיגרנות, כאשר במקרים אלו הטיפול יכול להתאים גם בגיל מוקדם יותר. 

באילו אזורים בפנים מומלץ להשתמש בבוטוקס?

הזרקת בוטוקס מתבצעת בשליש העליון של הפנים, בעיקר באזורי המצח והגבות. כפי שציינו, החומר הייחודי פועל לשיתוק של השרירים, ולכן לא ניתן להזריק אותו באזורים בפנים אשר דורשים תזוזה. הוא מתאים בעיקר לקמטי ההבעה בפנים, באזורים כמו המצח, בין הגבות וצדי העיניים. כאשר החומר מוזרק לשכבה התת עורית, לוקח לו כ-3 ימים להתחיל להתייצב, וכשבועיים עד שמתקבלת התוצאה הסופית מהטיפול. במהלך הזמן הזה האזור אליו החומר הוזרק יאבד מהאפשרות לפעול ולהתכווץ, הקמטים לא יופיעו והעור ייראה זוהר וחלק.

בוטוקס לטיפול במצבים אסתטיים ורפואיים שונים

מכיוון שבוטוקס הוא רעלן משתק שריר, הפעולה הייחודית שלו מעניקה פתרון יעיל למגוון מצבים שונים, אסתטיים ורפואיים כאחד. עם השנים השימושים בבוטוקס התרחב מאד, והיום אפשר להשתמש בחומר לטיפול בבעיות כמו הזעת יתר, פזילה בעיניים, ספטיות בגפיים, הידוק לסתות, טשטוש קמטים, וטיפולים רבים נוספים.

ריכזנו עבורכם כמה מהשימושים הפופולריים ביותר של בוטולינום טוקסין:

טיפול בהזעת יתר

בוטולינום טוקסין מהווה פתרון יעיל לתופעה של הזעת יתר, ממנה סובלים אנשים רבים בכל העולם. במהלך הטיפול הרעלן מוזרק לשכבה התת עורית במרווחים קטנים ובכמה נקודות. הזרקת בוטוקס נגד הזעת יתר מתבצעת באזורים בהם ההזעה מוגברת כמו בתי השחי וכפות הידיים. 

הפחתת מיגרנות

הזרקת בוטוקס ישירות לאזורי המצח, צדי הראש, הרכות, ואחורי הראש מסייעת בהקלה על מיגרנות וכאבי ראש. החומר מעכב את השחרור של אותות חשמליים במוח (נוירוטרנסמיטרים) אשר משפיעים על מערכת העצבים וגורמים למיגרנות וכאבים חזקים ובכך מקל על הכאבים. הטיפול מתאים לאנשים אשר סובלים ומתמודדים עם מיגרנות וכאבי ראש בתדירות גבוהה.

מניעת חריקת שיניים

הטיפול בבוטוקס לחריקת שיניים מאפשר החלשה נקודתית וסלקטיבית של שרירים בעלי פעילות יתר, ולא דורש טיפול המשך יומיומי כלשהו. רעלן הבוטולינום חוסם את האותות מהעצבים לתאי השריר, ובכך מונע את ההתכווצות של השרירים ואת הידוק הלסתות וחריקת השיניים.

כמה זמן מחזיקה ההשפעה של הזרקת בוטוקס?

ההשפעה של הזרקת בוטוקס היא זמנית ונמשכת עד לתקופה של כחצי שנה מהטיפול. בתום ההשפעה של החומר הוא מתמוסס בגוף והשרירים חוזרים לפעולתם הרגילה. הקמטים מופיעים שוב, ובשלב זה יש צורך לעבור את הטיפול פעם נוספת להעלמת הקמטים. התמדה טובה בטיפולים חוזרים מאריכה את תקופת הזמן שצריך לחכות בין טיפול לטיפול, משום שהשרירים באזורים אליהם החומר מוזרק מתנוונים חלקית עם הזמן אחרי טיפולים חוזרים. 

לסיכום

אחד הפתרונות היעילים והפופולריים ביותר שקיימים היום להפחתה וטשטוש קמטי הבעה בפנים, הוא טיפול הזרקת בוטוקס. ההזרקה מתבצעת על ידי רופא מומחה לרפואה אסתטית בקליניקה מקצועית, בשיטה ייחודית וחדשנית. בוטוקס הוא רעלן משתק שריר שמטרתו לעצור את פעולתם של שרירי הבעה בפנים, הממוקמים לרוב בשליש העליון של הפנים. כמו כן, הוא משמש גם לטיפולים אחרים בתחום הרפואה האסתטית והכללית, כמו הפחתת מיגרנות או הזעת יתר. החומר הפופולרי מאפשר לשפר את המראה החיצוני ואת התחושה הפנימית בהליך מתקדם ומעניק פתרון יעיל למגוון מצבים.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים